Jaarverslag 2023

(26-03-2024) 2023 was een jaar vol transformatie, veerkracht en positieve ontwikkelingen. Het Markiezenhof heeft zich ontpopt tot een dynamisch centrum voor cultuur, (re-)presentatie, en verbinding, waar evenementen, huwelijksvoltrekkingen en verhuringen floreerden.

Ondanks de aanhoudende uitdagingen in de culturele sector, zijn de bezoekersaantallen van 2023 bemoedigend. Ruim 55.000 gasten bezochten het Markiezenhof, waarvan zo’n 29.850 museumbezoekers.

Jaarverslag 2023
Wethouder Letty Demmers neemt het jaarverslag Markiezenhof vol trots in ontvangst door Hoofd Museum en Programma Claartje Rijkers.

De focus op dynamische activiteiten en evenementen zoals de succesvolle exposities ‘Hete Vuren: Schatten uit ’t Rijks’, ‘Match’ en het city-event ‘Magisch Bergen op Zoom’ heeft gezorgd voor een positieve uitstraling in de stad, beleving en hoge bezoekersaantallen. Daarnaast zijn we verheugd dat we maatschappelijke en economische impact kunnen generen met succesvolle samenwerkingen zoals in 2023 met onder andere WijZijn, Stadsgidsen Bergen op Zoom, Sterck, Arsis, PopMonument, de expositie met Oekraïense vluchtelingen, de bijdrage aan het Geopark Schelde Delta, de participatie bij ‘Iedereen zijn Topstuk’ en vele anderen.

Dank aan alle medewerkers, vrijwilligers, partners en bezoekers die hebben bijgedragen aan het succes van Markiezenhof in 2023. Samen maken we van het Markiezenhof een magische plek voor cultuur, verbinding en ontdekking.

Lees of download hier het hele jaarverslag (PDF)